پرهیز از مواد قندی قبل از تمرین

ماکارونی غذای مناسب ورزشکاران/پرهیز از مواد قندی قبل از تمرین

 یک کارشناس ورزشی با اشاره به اینکه مصرف مواد دارای کربوهیدرات مانند ماکارونی و سیب‌زمینی بسیار برای ورزشکاران مفید است، گفت: به هیچ وجه ورزشکار نباید قبل از تمرینات مواد قندی مصرف کند زیرا باعث بی‌حالی می‌شود.

  بهتر است ورزشکاران قبل از شروع ورزش تا دو ساعت قبل از آغاز تمریناتشان موادی مانند مایعات محتوی املاح از جمله شربت آبلیمو و مقداری بسیار اندکی نمک مصرف کنند.

 ورزشکاران باید دقت کنند که قبل از آغاز تمرینات به هیچ وجه غذاهایی پر حجم مصرف نکنند و بهتر است از غذاهای سبک مانند خرما، ویفر استفاده کنند.

 مصرف مواد شیرین و قندی باعث ترشح انسولین در بدن می‌شود که این مسئله ممکن است قند خون افراد را پایین آورد و این مسئله باعث بی‌حالی، سردرد و سرگیجه در ورزشکار می‌شود.

 مصرف آب در زمان تمرین نیز بسیار مهم است زیرا می‌تواند جبران آب بدن بر اثر عرق کردن را انجام دهد و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود که افراد در حین ورزش غذا مصرف کنند.

 مهمترین غذای مصرفی ورزشکاران در برنامه‌های تغذیه آنان باید مواد کربوهیدرات شامل ماکارونی و سیب‌زمینی است،  این مواد دارای انرژی است که می‌تواند انرژی ورزشکار را در حین ورزش جبران کند. 

/ 1 نظر / 38 بازدید
حمید

وبلاگ جالبی دارید. موفق باشید